ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΚΑΙ ΜΕΙΝΕΤΕ UP TO DATE!

Σάββατο, 10 Σεπτεμβρίου 2011

Η δουλειά ενος CEO σε μια επιχείρηση 200 υπαλλήλων.


-Αυτή η δημοσίευση αποτελεί άρθρο του Seth Sternberg, CEO και συν-ιδρυτή του Meebo.com .

Υπάρχουν τρία πράγματα που κάθε CEO πρέπει και είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει: 1. Στρατηγική , 2. Ανθρώπινος παράγοντας , 3. Διαχείριση των διαθέσιμων πόρων

-Στρατηγική.
 Ακούμε συνεχώς οτι ένα απο τα καθήκοντα ενός CEO είναι η δημιουργία ενός πλάνου, μίας στρατηγικής, αλλά τι πραγματικά σημαίνει αυτό; Σημαίνει ακούω, συνθέτω και επικοινωνώ. Ακούω σημαίνει να ακούω τους πάντες. Blogs, τους υπαλλήλους σου, τον τύπο, τους επιχειρηματίες, τους διαχειριστές κεφαλαίου, τους πελάτες, τους χρήστες - οποιονδήποτε έχει μια ενδιαφέρουσα και πληροφοριακού περιεχομένου άποψη του τι ακριβώς κάνει η επιχείρηση σου. Όλοι μαζί, συνθέτουν την αγορά σου.

 Συνθέτω σημαίνει, συλλέγω όλα αυτά που ακούω και μαθαίνω, αποκρυπτογραφώ τα σημάδια (10% του συνόλου) απο το άχρηστο υλικό (90% του συνόλου) και προσαρμόζω τις ανάγκες και τις απαιτήσεις μου σε νέες απόψεις και ιδέες.

 Στο τέλος, προσπαθείς μέσω της επικοινωνίας να εφαρμόσεις την καινούργια σου στρατηγική και όλα όσα έμαθες και άκουσες στην αγορά - στους ίδιους ανθρώπους που άκουγες. Το σημαντικότερο όλων είναι πως πρέπει να πείσεις όλους αυτούς τους ανθρώπους που άκουσες τις ιδέες και τις απόψεις τους  οτι αυτό που ψάχνουν μπορείς να τους το προσφέρεις εσύ, η επιχείρηση σου.

-Ανθρώπινο δυναμικό
 Συμβαίνουν τόσα πολλά κάθε μέρα που είναι πολύ δύσκολο να έχεις τον απόλυτο έλεγχο και συνεχή επαφή με όλα τα γεγονότα. Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να βασίζεσαι στην ομάδα σου. Ο καθένας έχει μια συγκεκριμένη δουλειά που πρέπει να φέρει εις πέρας και όλα αυτά μαζί συνθέτουν το puzzle, την ευρύτερη εικόνα. Αυτό όμως απαιτεί πολλά πράγματα, στην κορυφή αυτών βρίσκεται η εμπιστοσύνη.

 Πρώτα απ'όλα πρέπει να είσαι σίγουρος ότι έχεις τον κατάλληλο άνθρωπο για την κατάλληλη δουλειά.  Εκτός του οτι πρέπει να γνωρίζεις πως οι ικανότητες του είναι οι απαραίτητες για τον ρόλο του μέσα στην εργασία, πρέπει να εξασφαλίσεις τη συνεχή εξέλιξη του εργαζόμενου σε αυτή τη θέση καθώς μεγαλώνει η επιχείρηση σου. Κάποιος ο οποίος αποδίδει τέλεια διαχειριζόμενος ένα περιβάλλον 20 ανθρώπων, μπορεί να τα βρει σκούρα σε ένα περιβάλλον με 50.

 Δεύτερον, πρέπει να είσαι σίγουρος οτι οι άνθρωποι που εμπιστεύεσαι για συγκεκριμένες θέσεις, έχουν τη δύναμη να ελέγχουν και να κατανοούν πλήρως το αντικείμενο και τη βαρύτητα της εργασίας τους. Αυτό που χρειάζεται να κάνεις είναι να κατευθύνεις τις πληροφορίες και την επικοινωνία έτσι όπως πρέπει ώστε να είναι μονίμως ενήμερη για θέματα της επιχείρησης, του εργασιακού τους τομέα καθώς και του ανταγωνισμού. Αυτό είναι βασικό και όχι απλά να είσαι ένας μικρο-μάνατζερ που δίνει εντολές και τιμωρεί.

 Τρίτον, εξίσου σημαντικό είναι να κατανοήσει το προσωπικό, απο το διευθυντή μέχρι τον απλό εργαζόμενο ποιος είναι ο στόχος της επιχείρησης και πια είναι τα επιθυμητά αποτελέσματα. Μια ομάδα η οποία δεν κατανοεί σε βάθος τον σκοπό και τα μέσα που χρειάζονται για να επιτευχθεί αυτός ο σκοπός είναι σαν ένα αυτοκίνητο χωρίς καύσιμα. Έχει όλες τις δυνατότητες να κινηθεί αλλά του λείπει η κινητήριος δύναμη.

 Τέταρτον, ίσως αυτό να φαίνεται πολύ συγκεκριμένο, αλλά η θέση του υπεύθυνου πρόσληψης προσωπικού είναι πολύ μεγάλης σημασίας. Εάν μια ομάδα μέσα στην επιχείρηση χρειάζεται κάποιον για μια καίρια θέση, θα είμαι στο τηλέφωνο όλη μέρα, καθημερινές, σαββατοκύριακα, συνέχεια! Θα πάρω το αεροπλάνο και θα πάω ο ίδιος να τον δω εάν πιστεύουμε ότι θα ήταν μια εξαιρετική προσθήκη στην επιχείρηση. Η επιχείρηση σου ανθίζει η πεθαίνει όπως και η ομάδα σου ανεξάρτητα αν αποτελείται απο 2 η 200 άτομα. Κάνε ότι είναι στο χέρι σου για να φέρεις τον καλύτερο, εξυπνότερο και πιο άρτια καταρτισμένο υποψήφιο για την θέση που χρειάζεσαι.

-Διαχείριση των διαθέσιμων πόρων
 Όπως μεγαλώνει και εξελίσσεται η επιχείρηση σου, το προσωπικό έρχεται αντιμέτωπο με καινούργιες προκλήσεις και γεγονότα. Κάθε νέα εργασιακή ανάγκη θα εξαρτηθεί πλήρως απο την διαθεσιμότητα και την διαχείριση των πόρων μέσα στην επιχείρηση. Οι πόροι αυτοί διαφέρουν απο επιχείρηση σε επιχείρηση και συνήθως είναι οι οικονομικοί, οι τεχνολογικοί και το ανρθώπινο δυναμικό, οι εργαζόμενοι. Η σωστή διαχείριση των διαθέσιμων πόρων μπορούν να εκτινάξουν μια επιχείρηση και να πετύχουν το μέγιστο δυνατό κέρδος όπως και η λανθασμένη διαχείριση μπορεί να "δολοφονήσει" μια επιχείρηση. Είναι ένα δίκοπο μαχαίρι. Για παράδειγμα, μια επιχείρηση 100 ατόμων μεγαλώνει συνεχώς και προσελκύει υποψήφιους εργαζόμενους με πολύ υψηλά στάνταρ και απαιτήσεις. Θα ήταν παράλογο να μην υπάρχει ενα μηχανισμός bonus εργασίας για τους υπαλλήλους που φέρνουν εις πέρας τις δουλειές τους η ακόμα καλύτερα, που πετυχαίνουν περισσότερα απο αυτά που τους έχουν ανατεθεί. Αυτό θα δημιουργούσε δυσαρέσκεια στην ομάδα, θα πλήττονταν το εργασιακό κλίμα και θα δημιουργούνταν η αίσθηση εκμετάλλευσης των εργαζομένων απο τους διευθυντές. Πολύ άσχημο για τη δουλειά!

Εσύ, σαν CEO ή υπεύθυνος τμήματος ή διευθυντής ολόκληρης της επιχείρησης είσαι ο απόλυτος ανιδιοτελής "τρίτος" μεταξύ όλων των ομάδων. Εσύ περισσότερο απο κάθε άλλο εργαζόμενο είσαι αυτός που πρέπει να εξασφαλίζει ότι όλα λειτουργούν σωστά και άρτια μεταξύ τους ώστε κάθε φορά η επιχείρηση να επιτυγχάνει τους στόχους της, σε οποιωνδήποτε τομέα. Συνεπώς είσαι αυτός που διαχειρίζεται και διαθέτει μέσα στους κλάδους της επιχείρησης τους πόρους με τέτοιο τρόπο ώστε να βοηθά το προσωπικό να κάνει τη δουλειά του σωστά και κατ'επέκταση την φυσική ιδιότητα και αντικειμενικό σκοπό της επιχείρησης στην αγορά. Κλείνοντας, μια υπενθύμιση. Είσαι άνθρωπος. Κάνεις λάθη. Αγχώνεσαι. Άλλα όπως και να έχει, να'χεις επαφή με την πραγματικότητα και να είσαι αντικειμενικός. Οι άνθρωποι που δουλεύουν για εσένα, θέλουν να σε ακούν, να σε γνωρίζουν και να ταυτίζονται μαζί σου και με την επιχείρηση. Μπορούν να καταλάβουν τις μαλακίες απο μίλια μακριά. Να είσαι πάντα ειλικρινής με αυτούς που σε βοηθούν να πετύχεις τους στόχους σου και να κάνεις το όνειρο σου πραγματικότητα.



πηγη: Techcrunch

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου