ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΚΑΙ ΜΕΙΝΕΤΕ UP TO DATE!

Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου 2011

5 τρόποι για να βελτιστοποιήσετε την σελίδα σας στο Facebook!

Υπάρχουν αρκετοί απλοί τρόποι για να βελτιστοποιήσετε την απόδοση της σελίδας σας στο Facebook, είτε πρόκειται για εταιρικό προφίλ ή fan page. Ας αναλύσουμε την σελίδα σας σε πέντε οπτικά κομμάτια για να κατανοήσετε καλύτερα πως αυτοί οι τρόποι μπορούν να σας βοηθήσουν να βελτιστοποιήσετε το προφίλ σας σε θέματα marketing και προώθησης.


#1: Χαρακτηριστικές φωτογραφίες
Κάθε καινούργια φωτογραφία που ανεβάζετε στο προφίλ σας αυτόματα προστίθεται σε μια "ροή" 5 φωτογραφιών (κομμάτι 1) και κάθε φορά που κάποιος επισκέπτεται την σελίδα σας αλλάζουν θέση. Υπάρχουν πολλές εταιρίες που έχουν δει αυτό το κομμάτι πολύ δημιουργικά και προσπαθούν να περάσουν συγκεκριμένα μηνύματα μέσω αυτής της λειτουργίας. Το βασικό πρόβλημα είναι πως κάθε φορά που ανανεώνεται η σελίδα αυτές οι 5 φωτογραφίες αλλάζουν θέση αυτόματα. Συνεπώς πρέπει να βρούμε έναν τρόπο αυτές οι εικόνες να μένουν απαράλλαχτες ανεξάρτητα με την σειρά που τις βλέπουμε.
Επειδή κάθε εικόνα που ανεβάζουμε αυτόματα προστίθεται εκεί, συμπεριλαμβανομένου των εικόνων των status updates, ο μοναδικός τρόπος να αφαιρέσουμε τις φωτογραφίες απο τη "ροή" είναι χειροκίνητα, με το που εμφανίζονται να τις διαγράφουμε.
Αξίζει να σκεφτείτε πως θέλετε η συγκεκριμένη ροή να εμφανίζεται στους επισκέπτες σας. Μια συλλογή απο τυχαίες φωτογραφίες που εμφανίζονται στη ροή είναι πολύ πιθανό να μην τραβήξουν την προσοχή του χρήστη. Η διαμόρφωση των φωτογραφιών με συγκεκριμένο στόχο, να παρουσιάζουν κάποιο μήνυμα στη ροή είναι μια πολύ ενδιαφέρον τεχνική. Μερικά παραδείγματα:




#2: Οι επιλογές(links) στα αριστερά του Panel.
Όλες οι σελίδες του Facebook έχουν ένα Panel με επιλογές στα αριστερά του προφίλ, που ανοίγουν την εφαρμογή σε "παράθυρο" ακριβώς μέσα στη σελίδα.
Κάθε σελίδα έχει τρείς αρχικές επιλογές που τις παρέχει το ίδιο το δίκτυο. Wall, Photos και Info. Μπορείτε να εγκαταστήσετε όσες εφαρμογές θέλετε στην σελίδα σας. Πολλές απο αυτές έχουν δημιουργηθεί με το iFrames και είναι κυρίως εφαρμογές προώθησης και διαφήμισης.
Επίσης σημαντικό είναι να γνωρίζετε οτι ο χρήστης όταν μπαίνει στη σελίδα σας βλέπει τις πρώτες 8 εφαρμογές που έχετε εγκαταστήσει, για να δει τις υπόλοιπες πρέπει να κλικάρει την επιλογή "More...". Συνεπώς εαν η σελίδας σας έχει περισσότερες απο 8 επιλογές, σιγουρέψτε οτι οι σημαντικότερες είναι αυτές που βρίσκονται πρώτες σε ιεραρχία. Παρακάτω είναι ένα παράδειγμα απο τη σελίδα της North Face όπου πολλές σημαντικές επιλογές "κρύβονται" πίσω απο το "More".




Παρατηρούμε ότι στην επιλογή More, η συγκεκριμένη εταιρία έχει τρεις επιπλέον πολύ σημαντικές επιλογές για την διαφημιστική της καμπάνια και το πλάνο προώθησης. Αυτό είναι ενα πολύ σημαντικό λάθος, διότι στην αρχή ο χρήστης οπτικά βλέπει τις πρώτες 8 επιλογές και το ποσοστό των επισκεπτών που κλικάρουν την επιλογή More είναι γύρω στο 25% της συνολικής επισκεψημότητας. Τα καλά νέα για αυτό το πρόβλημα είναι πως λύνεται εύκολα και γρήγορα. Όταν λοιπόν μπαίνετε στη σελίδα σαν διαχειριστής-admin τότε κάτω απο το Panel υπάρχει μια επιλογή που λέγεται Edit. Όταν πατήσετε τη συγκεκριμένη επιλογή τότε μπορείτε να μετακινήσετε τις επιλογές σας όπου θέλετε στο Panel και να τις βάλετε με μια ιεραρχία σημαντικότητας.


#3: Μηχανισμός ανατροφοδότησης - feedback.
Όταν έχετε εισέλθει ως administrator-διαχειριστής της σελίδας σας, το δίκτυο απο μόνο του μπορεί να σας παρέχει πολλές και λεπτομερή πληροφορίες σχετικά με κάθε δημοσίευση που εσείς ή κάποιο μέλος κάνει. Αυτό σημαίνει οτι μπορείτε να διαπιστώσετε την πραγματική κίνηση στη σελίδα σας με βάση το περιεχόμενο, την ώρα και τη συχνότητα των αναρτήσεων.To βασικότερο εργαλείο μέχρι στιγμής για αυτού του είδους τις πληροφορίες είναι το Insight αλλά και η καινούργια υπηρεσία του δικτύου το "who is talking about it" το οποίο στην ουσία μετράει απο τους fans πόσες φορές αναφέρετε η ονομασία του group η του brand, πόσα likes έχουν οι αναρτήσεις κλπ. Για παράδειγμα:


Στην παραπάνω εικόνα, οι δύο αναρτήσεις που δημοσιεύθηκαν με μια ημέρα διαφορά δείχνουν καθαρά την επίδραση που έχουν στους υποστηρικτές της σελίδας αλλά και ακόμα παραέξω. Έτσι ο διαχειριστής γνωρίζει οτι ο κόσμος ενδιαφέρεται για τέτοιου είδους περιεχόμενο και επίσης είναι διαθέσιμοι πέρα απο το like να κάνουν και ένα σχολιασμό. Το όλο θέμα της ανατροφοδότησης είναι να μας κατευθύνει στο σωστό δρόμο όσον αφορά το περιεχόμενο μας και πως το μοιραζόμαστε αυτό με τους άλλους.

#4: Η τεχνική του Like.
Κάτω ακριβώς απο το αριστερό panel υπάρχουν πέντε χαρακτηριστικές ομάδες Likes, την θέση των οποίων καταλαμβάνουν οι πέντε τελευταίες σελίδες που κάνατε Like και είχατε εισέλθει ως "as page".

Το Φεβρουάριο το δίκτυο σύστησε ένα καινούργιο σύστημα σχεδιασμού για τις σελίδες του και επέτρεψε στους χρήστες να μπαίνουν στο Facebook απο το προσωπικό του προφίλ η σαν ως την ίδια τη σελίδα. Με αυτό το τρόπο τα εταιρικά προφίλ μπορούν κανονικά να συμμετέχουν σε σχολιασμούς και likes χωρίς να χρειάζεται να φαίνεται ποιος είναι απο πίσω. Τώρα που υπάρχει και αυτή η δυνατότητα να εκφράζουμε ελεύθερα την άποψη του group μας η της εταιρίας σκεφτείτε πόσο σημαντική είναι η λειτουργία με τα 5 featured likes! Μπορείτε να επιλέξετε συγκεκριμένες σελίδες εταιριών η ομάδων που εξυπηρετούν τα συμφέροντα σας καλύτερα και να ζητήσετε να κάνουν και αυτοί το ίδιο για εσάς, κάνοντας στην πραγματικότητα ένα είδος στοχευμένης προώθησης. Μερικά παραδείγματα τέτοιων σελίδων είναι:




Για να ρυθμίσετε σωστά αυτή τη λειτουργία και να μην αλλάζουν οι 5 σελίδες που έχετε κάνει like σας διαχειριστής/as page θα πρέπει να τις χαρακτηριστικές σελίδες στις ρυθμίσεις του εταιρικού σας προφίλ, όπως ακριβώς φαίνεται παρακάτω:



#5: Η διάταξη του τοίχου σας μπορεί να ποικίλει.
Το δίκτυο δίνει τη δυνατότητα στους διαχειριστές να επιλέξουν το θέμα που θα φαίνεται στους επισκέπτες της σελίδας τους με χρονολογική σειρά "Πιο πρόσφατα" και "Σελίδα".

Αν η σειρά που έχει επιλεγεί είναι η χρονολογική, οι επισκέπτες βλέπουν όλες τις δημοσιεύσεις και τις αναρτήσεις κατά σειρά όπως ακριβώς έχουν δημοσιευτεί στο προφίλ.

Πολλές επιχειρήσεις και εταιρικά προφίλ επιλέγουν να μην χρησιμοποιήσουν αυτό τον τρόπο. Ο βασικός λόγος είναι για να προστατεύσουν τους fans τους απο εκτενή spam και απο μηνύματα παραπλανητικού περιεχομένου που ενδεχομένως να δημοσιεύση κάποιος στον "τοίχο" της σελίδας.

Επιλέγοντας οι αναρτήσεις σας να γίνονται ανα "Σελίδα" οι αναρτήσεις των fan σας δεν εξαφανίζονται, απλά πρέπει κάποιος να πατήσει στην επιλογή "Πιο πρόσφατα" για να τις δει. Ως διαχειριστής σίγουρα θα θέλετε να έχετε τον πλήρη έλεγχο του περιεχομένου που μοιράζονται οι fans σας στον "τοίχο" σας καθώς και να συμμετέχετε ενεργά με όποιος σχολιασμούς και προτάσεις πιστεύετε οτι εξυπηρετούν τις ανάγκες του group. Παρακάτω στην εικόνα θα παρατηρήσετε πόσο άσχημη μπορεί να αποβεί η επιλογή κατα "Χρονολογική σειρά" και γιατί αποτελεί κακό τρόπο marketing:



Αντί για αυτό, η συγκεκριμένη σελίδα άλλαξε τον τρόπο διαμοιρασμού περιεχομένου απο "Χρονολογική σειρά" σε "Σελίδα" και παρατηρήστε πόσο βελτιώθηκε η επικοινωνία και η διαφήμιση μέσω των μηνυμάτων και των status updates των διαχειριστών:


Επίσης, για να ελέγξετε ποιες αναρτήσεις δημοσιεύονται στον τοίχο του εταιρικού σας προφίλ η fan page κάντε τις παρακάτω ρυθμίσεις:



Ελπίζω να βρήκατε τον οδηγό χρήσιμο, μην διστάσετε να μοιραστείτε το περιεχόμενο με φίλους σας!
Like στη σελίδα μας στο Facebook ή ακολουθείστε μας και στο Twitter (Follow πάνω δεξιά) για εκτενή ενημέρωση γύρω απο θέματα marketing και οικονομική επικαιρότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου