ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΚΑΙ ΜΕΙΝΕΤΕ UP TO DATE!

Τρίτη, 13 Σεπτεμβρίου 2011

Η απόλυτη συνταγή για Online Marketing (μέρος 1ο)

Η απόλυτη συνταγή για διαδικτυακό Marketing (μέρος 1ο)

Η βάση για ένα κάλο πλάνο marketing είναι μια καταπληκτική σελίδα προσγείωσης (landing page).Αλλά ανεξάρτητα του πόσο δυνατή είναι η σελίδα προσγείωσης σας, χρειάζεται να στείλετε κόσμο εκεί. Αυτό είναι συνήθως το κομμάτι που χαλάει μέσα σε μια επιχείρηση, όταν αρχίζει να χρησιμοποιεί τεχνικές και μεθόδους marketing για να προωθήσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Υπάρχουν τόνοι πληροφοριών για το πως να δημιουργήσει κάποιος ένα διαδικτυακό πλάνο marketing αλλά υπάρχει ένα βασικό πρόβλημα: υπάρχουν τόσες πολλές πληροφορίες και παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπόψη, που συνήθως απαιτούν υπερβολικά πολύ χρόνο. Ακόμα και υπηρεσίες όπως η infographics που βοηθούν τον χρήστη να απλοποιήσει τα πράγματα καμιά φορά μπορεί να είναι υπερβολικά πολλά. H Kissmetris σε συνεργασία με τον Cameron Chapman ανέπτυξαν μια συνταγή, ένα πλάνο με απλά και κατανοητά βήματα που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να δημιουργήσει ένα ανταγωνιστικό σχέδιο internet marketing που να ταιριάζει στις ανάγκες του.

Βήμα πρώτο: Μάζεψε τα συστατικά σου 


 Το πρώτο βήμα της συνταγής σου για επιτυχημένο marketing στο διαδίκτυο περιλαμβάνει τη συλλογή των συστατικών σου. Θέτεις τη βάση τώρα για αυτό συγκεντρώσου μην ξεχάσεις κάτι το οποίο θα είναι ζωτικής σημασίας για το πλάνο. Σκέψου τι συμβαίνει οταν ξεχνάς να προσθέσεις ένα απαραίτητο συστατικό για ένα κέικ. Αν ξεχάσεις τη ζάχαρη τότε το κέικ είναι πικρό. Και το πλάνο σου πικρό μπορεί να βγει στο τέλος αν ξεχάσεις κάποιο συστατικό.

Ξεκινάμε απλά, διεκδίκησε την επωνυμία της επιχείρησης σου στα κοινωνικά δίκτυα. Facebook, Twitter και Google+ brand pages. Αν την στιγμή που δημιουργείς τα κοινωνικά προφίλ της δουλειάς σου η ιστοσελίδα σου δεν είναι έτοιμη, σιγουρέψου οτι οι σελίδες σου στο Twitter και στο Facebook είναι καλοφτιαγμένες καθώς μέχρι να είναι έτοιμο το site αυτά τα δύο θα αποτελούν τις περίφημες landing pages σου ή σελίδες προσγείωσης. Επίσης μια δυνατή κίνηση είναι να αρχίσεις ένα εταιρικό blog και να αρχίσεις να το χρησιμοποιείς κατευθείαν. Μια καλή τακτική είναι να αναρτήσεις το περιεχόμενο του blog η της ιστοσελίδας σου σε υπηρεσίες κοινωνικού διαμοιρασμού όπως είναι το StumbleUpon και το Delicious. 

Σε πιο τεχνικά θέματα, μια χρήσιμη λειτουργία που πρέπει να έχεις στον διαδικτυακό σου χώρο είναι το Google Analytics . Το συγκεκριμένο πρόγραμμα σε βοηθάει να παρατηρείς ακριβώς τι και πότε συμβαίνει στο site σου, απο που έρχεται κίνηση (traffic) στην σελίδα σου και πολλά άλλα σημαντικά στοιχεία. 

Την ίδια στιγμή θα πρέπει να δημιουργείς η να συλλέγεις λίστες με πελάτες που θα αφορά το προϊόν ή η υπηρεσία που θα λανσάρεις. Ο ευκολότερος τρόπος στην αρχή είναι οι e-mail lists συνεπώς φρόντισε να δημιουργήσεις έναν λογαριασμό προώθησης σε εταιρίες όπως η Gmail. Φτιάξε το πρότυπο e-mail που θα χρησιμοποιείς για σκοπούς προώθησης. 

Ανάλυση βήμα-βήμα: 
  1. Στήσε σωστά το website σου. 
  • Φτιάξε μια ιστοσελίδα. Η μεγαλύτερη πιθανότητα είναι να έχεις κάποια ιστοσελίδα. Αν όχι δεν γίνετε να προχωρήσουμε παρακάτω. Βασικός κόμβος μιας επιτυχημένης στρατηγικής online marketing είναι η ύπαρξη μιας ιστοσελίδας.
  • Εγκατέστησε το Google Analytics. Σιγουρέψου ότι ο κώδικας του εργαλείου είναι σε κάθε σελίδα του website σου. 
  • Φτιάξε έναν λογαριασμό για διαχειριστές ιστοσελίδων στην Google. Δημιούργησε ένα sitemap η χάρτη ιστοσελίδας με την βοήθεια του πρωτοκόλλου XML και υπέβαλε το στον λογαριασμό σου στην Google. Οδηγός για τους λογαριασμούς διαχειριστών websites απο την Google, εδώ
     2.  Διεκδίκησε την επωνυμία σου στα κοινωνικά δίκτυα.
  • Δημιούργησε έναν λογαριασμό στο Twitter. Κάνε σωστή επιλογή ονόματος στο Twitter διότι όταν θα σε αναφέρουν οι άλλοι χρήστες θα φαίνεται έτσι: @επωνυμίαεπιχείρησης. Επίσης μην ξεχάσεις να συνδέσεις το website σου με το προφίλ σου στο συγκεκριμένο δίκτυο.
  • Σχεδίασε προσεκτικά το background του λογαριασμού σου στο Twitter. To background του προφίλ σου πρέπει να είναι σχεδόν ίδιο με αυτό της ιστοσελίδας σου και να προσφέρει και κάποιου στοιχεία επικοινωνίας. 
  • Δημιούργησε μια σελίδα Facebook και όχι ένα προφίλ. Όπως και με το twitter ακριβώς το ίδιο σκεπτικό ισχύει και στο facebook. Φρόντισε να βρείς ένα αντιπροσωπευτικό όνομα για την επιχείρηση σου επειδή το url σου στο Facebook θα είναι: www.facebook.com/επωνυμίαεπιχείρησης
     3.  Στήσε το εταιρικό σου blog.
  • Φιλοξένησε το blog σου κάτω απο το ίδιο domain με την ιστοσελίδα σου. Το όλο θέμα με το εταιρικό blog είναι να προσελκύσεις χρήστες και γενικά κίνηση στο website σου. Αυτός είναι ένας θεμελιώδης λόγος γιατί το bloggin είναι πολύ δυνατό όταν θέλεις να χρησιμοποιήσεις τεχνικές SEO. Για παράδειγμα, το blog σου θα πρέπει να βρίσκεται κάπου έτσι: www.onomawebsite.com/blog ή blog.onomawebsite.com .
  • Φρόντισε ο σχεδιασμός και το όλο concept του blog σου να είναι παραπλήσιο της ιστοσελίδας σου. Δεν χρειάζεται να φαίνονται ακριβώς ίδια αλλά για τον ίδιο λόγο που έχεις το προφίλ σου στο Twitter πολύ κοντά σε περιεχόμενο και σχεδιασμό με την ιστοσελίδα σου το ίδιο ακριβώς πρέπει να κάνεις και με το blog. 
   4.  Ετοίμασε την ηλεκτρονική σου προώθηση (e-mail marketing).
  • Διάλεξε έναν δωρεάν παροχέα υπηρεσιών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το να στέλνεις μαζικά και πολλά e-mail για λόγους προώθησης μέσω του δικού σου λογαριασμού e-mail είναι πολύ χρονοβόρο, απαιτεί συνεχή ενασχόληση και γενικά δεν είναι μια προτεινόμενη λύση. Υπάρχουν πολλά δωρεάν επαγγελματικά websites για να κάνουν αυτή τη δουλειά εύκολα και γρήγορα για σένα. Μερικά απο αυτά: MailChimp , Constant Contact και Aweber . Τα πλεονεκτήματα αυτών των υπηρεσιών είναι πάρα πολλά. Τα βασικότερα είναι οτι στέλνουν αυτόματα και προγραμματισμένα e-mail σε οποιωνδήποτε λογαριασμό χωρίς να θεωρούνται spam, οι λίστες αποθηκεύονται αυτόματα στον λογαριασμό σου και η διαχείριση και ανανέωση της λίστας είναι υπόθεση δευτερολέπτων. Επίσης έρχονται πακέτο με ένα πολύ καλοσχεδιασμένο μηχανισμό δημιουργίας newsletters για την επιχείρηση σας. 
  • Φτιάξε ένα πρότυπο e-mail. Παραπάνω υπάρχει αναλυτικός οδηγός. Επίσης, όπως και στο facebook/twitter προφίλ καθώς και στο blog, φρόντισε ο σχεδιασμός και το περιεχόμενο να είναι παραπλήσια της ιστοσελίδας σου. 
=========================================================================
 Τέλος πρώτου μέρους. 
Δεύτερο μέρος, σύντομα online.  
Περίληψη δεύτερου μέρους: Αρχικός σχεδιασμός και προετοιμασία. Αναλυτικά βήματα, επεξηγήσεις, links και οδηγοί σχετικά με το ότι πρέπει να γνωρίζετε για έναν ρεαλιστικό και αποδοτικό σχεδιασμό.
=========================================================================




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου