Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2011

SEO: Συμβουλές για νέους ιδιοκτήτες websites

 Το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι νέοι website owners, δημιουργοί ή συμβουλευτικές εταιρίες σχετικά με το χώρο του internet είναι η τάση τους να ρίχνουν μεγάλο βάρος και να επενδύουν αρκετά χρήματα στην λειτουργία Search Engine Optimization. Το SEO είναι μια λειτουργία, μια υπηρεσία που μόνο ένα έτοιμο και πλήρως λειτουργικό site μπορεί να χρησιμοποιήσει στο μέγιστο. Η βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης είναι χρονοβόρα, κοστίζει πολύ και σε καινούργιους ιστότοπους δεν έχει καμία χρησιμότητα. Σύμφωνα με τον Gregg Albrosnon, αρθρογράφο του PcMagazine, όταν οι ιστοσελίδες φθάσουν τον πρώτο χρόνο λειτουργίας τους τότε πρέπει να συμβουλεύονται ειδικούς για το εαν θα πρέπει να πληρώσουν για SEO η όχι. Η άποψη οτι SEO = μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, είναι μύθος.

Μερικές συμβουλές για τους καινούργιους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων:


1. Μάθετε πραγματικά τι σημαίνει SEO και για πιο λόγο χρησιμοποιείτε
 Υπάρχουν χιλιάδες οδηγοί και how-to's στο διαδίκτυο σχετικά με τη συγκεκριμένη υπηρεσία, τι είναι, πως λειτουργεί, πια τα οφέλη, πόσο κοστίζει είναι μερικά απο τα βασικά ερωτήματα που καλύπτουν. Βέβαια ο καλύτερος τρόπος να μάθει και να κατανοήσει πλήρως κάποιος το πως δουλεύει και ποια η χρησιμότητα του Search Engine Optimization είναι είτε ένα εργαστήριο SEO όπως αυτό ή να ζητήσει απο κάποιον επαγγελματία να τον εκπαιδεύσει. Αυτό έχει πολλά πλεονεκτήματα. Αρχικά κατανοεί ο ιδιοκτήτης αν όντως έχει νόημα να επενδύσει σε μια τέτοια τεχνολογία. Εαν αποφασίσει να επενδύσει, έχει μια πιο ξεκάθαρη άποψη σχετικά με το οικονομικό κομμάτι και δεν θα πέσει εύκολα θύμα απάτης.  Επίσης, επειδή υπάρχουν εκατομμύρια τρόποι και τεχνικές για να βελτιστοποιήσει κάποιος μια μηχανή αναζήτησης προς όφελος του, θα κατανοήσει σε βάθος την διαδικασία και θα γνωρίζει σε ένα μεγάλο ποσοστό που πρέπει να επενδύσει και σε ποιες ήδη έτοιμες επιχειρήσεις να στραφεί.

2. Ξεκινήστε ένα blog
 Εαν θέλετε το blog σας να φιλοξενείτε σε ένα ξεχωριστό domain, θα χρειαστεί χρόνο για να ωριμάσει, όπως ακριβώς και το website σας. Ακόμα και εαν το blog φιλοξενείτε στο ίδιο domain με την ιστοσελίδα σας, οι μηχανές αναζήτησης χρειάζονται πολύ χρόνο για να εντοπίσουν, να αναλύσουν, να κατηγοριοποιήσουν, να αποθηκεύσουν και να αναπαράγουν το περιεχόμενο. Ένα καλό blog θέλει πολύ καιρό για να εξελιχθεί, να αναρριχηθεί στις μηχανές αναζήτησης και να αποκτήσει πιστούς αναγνώστες. Όμως, όταν θα έρθει η ώρα που πραγματικά θα χρειάζεστε την υπηρεσία SEO το blog θα έχει πολύ μεγάλη αξία. Η εταιρία που θα επιλέξετε θα έχει ήδη κάτι να φιλτράρει, όπως το blog σας, το οποίο θα έχει κάνει τη βασική δουλειά: θα έχει αναρριχηθεί στις βάσεις δεδομένων μιας μηχανής αναζήτησης και το περιεχόμενο το οποίο θα είναι ίδιο η παραπλήσιο με την ιστοσελίδα σας θα έχει αναλυθεί και θα εμφανίζετε στις αναζητήσεις. Οπότε στην πραγματικότητα, το μόνο πράγμα που θα χρειάζεστε το SEO, είναι για να μεταφέρει τον χώρο σας απο την 234η θέση για παράδειγμα, μέσα στην πρώτη 10άδα.

3. Ανησυχήστε για την βελτιστοποίηση της ίδιας της σελίδας σας    
 Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, αντικειμενικά, η υπηρεσία SEO είναι άχρηστη τον πρώτο χρόνο λειτουργίας ενός website. Είναι προτιμότερο να ρίξετε το βάρος σε θέματα σχεδιασμού, περιεχομένου, υλικού και παροχής υπηρεσιών παρά να ασχοληθείτε με τις μηχανές αναζήτησης. Απλά, τον πρώτο χρόνο δεν υπάρχει εμπιστοσύνη σε ένα site οτι θα είναι ικανό να χτίσει ένα αξιόπιστο δίκτυο με links, συνδέσεις και φίλτρα. Επενδύστε στον ίδιο τον ιστότοπο, στην ποιότητα και στην ευκολία χρήσης του και όταν αποφασίσετε να συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό για SEO, τότε αυτός θα έχει ένα πλήρες προϊόν, με ένα χρόνο ζωής, μετρήσιμη κίνηση και πλούσιο περιεχόμενο. Τότε δεν θα είναι σπατάλη χρόνου και χρήματος.

4. Δείτε το marketing και την προώθηση πιο σφαιρικά
 Είναι αδύνατο να δημιουργήσεις μια σχέση αλληλεξάρτησης με το αγοραστικό κοινό μέσα σε μια νύχτα. Καμία λειτουργία SEO δεν μπορεί να το κάνει αυτό. Όπως και η δημιουργία μας φιλίας, έτσι και η κοινωνική δικτύωση και η προώθηση θέλει χρόνο για να ωριμάσει. Πρέπει πρώτα να περάσει απο όλα τα στάδια ωρίμανσης όπως δημιουργία ιστοσελίδας, διαχείριση περιεχομένου, δημιουργία κοινότητας, επικοινωνία με τους πελάτες/χρήστες και το ευρύ κοινό, διαφημιστικές καμπάνιες, πωλήσεις, έσοδα και μετά ίσως είναι το έδαφος προσοδοφόρο για μια καινοτομία όπως είναι το SEO.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου