Σάββατο 28 Απριλίου 2012

Social Media για Επιχειρήσεις: 10 Λόγοι για να επενδύσετε στα κοινωνικά δίκτυα

  Τα κοινωνικά δίκτυα είναι το μεγαλύτερο παγκόσμιο φαινόμενο της τελευταίας δεκαετίας και είναι πολύ πιθανό οι πελάτες σας ή οι υποψήφιοι πελάτες σας να είναι ενεργοί χρήστες κάποιου μεγάλου κοινωνικού δικτύου, όπως το Facebook ,το Twitter, το LinkedIn, το Google+ κ.α . Ας τσεκάρουμε κάποια ενδιαφέρον στατιστικά σχετικά με τα social media γενικότερα: 
  • 68% των ενήλικων Ευρωπαίων έχουν ενεργό λογαριασμό σε ένα ή περισσότερα social media
  • 79% των ενήλικων Αμερικανών ασχολούνται καθημερινά με τους λογαριασμούς τους στα διάφορα social media
  • To eMarketer προβλέπει ότι οι χρήστες των social media παγκοσμίως, θα ξεπεράσουν τα 1,4 δισ. μέσα στο 2012
  • 2 ώρες κατά μέσο όρο μένει ο χρήστης συνδεδεμένος στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook και 3 ώρες στο Twitter
  Ακόμα και με αυτά τα πολύ σημαντικά στατιστικά στοιχεία για τα κοινωνικά δίκτυα, το συγκεκριμένο άρθρο δεν είναι μια προσπάθεια σας πείσει ότι οι πελάτες σας ή οι μελλοντικοί πελάτες σας χρησιμοποιούν τα social media. Είναι μια προσπάθεια να σας πείσει ότι υπάρχουν άπειροι άλλοι λόγοι για να ασχοληθεί η επιχείρηση/εταιρίας σας με τα κοινωνικά δίκτυα σε θέμα εσωτερικού Marketing(inbound marketing).

  Ας υποθέσουμε ότι οι πελάτες σας δεν είναι ενεργοί σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο ή ότι δουλεύεται για κάποιον ιδιώτη ή εταιρία που θεωρεί ότι δεν είναι - και ως εκ τούτου δεν ενδιαφέρεται να επενδύσει σε ένα πλάνο Marketing για social media. Παρακάτω θα αναλύσουμε τους λόγους γιατί μια επιχείρηση πρέπει να έχει παρουσία στο χώρο των κοινωνικών δικτύων ανεξάρτητα αν οι πελάτες ή το κομμάτι της αγοράς στο οποίο απευθύνεται δεν είναι ενεργό στα social media!

1) Η Δραστηριότητα στα Social Media επιδρά στην Οργανική Αναζήτηση - Organic Search Presence

Αν επενδύεται στη δημιουργία περιεχομένου (άρθρα,κείμενα,εικόνα,ήχος), είναι πολύ κακή κίνηση να μην γίνεται ορατό στην οργανική αναζήτηση. Τα social media παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην ορατότητα μιας ιστοσελίδας στις διάφορες μηχανές αναζήτησης καθημερινά. Ακόμα και η Google άρχισε να ενσωματώνει τα status updates του Google+ μέσα στην μηχανή αναζήτησης της. 
Οι μηχανές αναζήτησης λαμβάνουν και αποθηκεύουν τις δραστηριότητες των χρηστών στα social media - όπως για παράδειγμα, όταν κάποιος επισκέπτης του website σας μοιραστεί κάτι δικό σας στο Facebook - για λόγους σχετικότητας περιεχομένου και αυθεντίας. Συνεπώς, όσο περισσότεροι χρήστες "ψηφίζουν" το περιεχόμενο σας στα κοινωνικά δίκτυα τόσο βελτιώνεται η ορατότητα της ιστοσελίδας σας ή των περιεχομένων σας στις μηχανές αναζήτησης. Δώστε τους την ευκαιρία να γίνουν ενεργά μέλη της δραστηριότητας σας στα social media με το να αναρτούν blogs, e-books, έρευνες, νέα, οπτικοακουστικό υλικό στους δικούς σας λογαριασμούς στο Facebook ή στο Google+, για παράδειγμα. Το αποτέλεσμα θα σας εκπλήξει και θα δείτε καλύτερα rankings στις μηχανές αναζήτησης!

2) Ελέγξτε την Διαδικτυακή σας Εικόνα - Online Image

Διατηρώντας μια ενεργή και σταθερή παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα σαν επιχείρηση ή εταιρία, σας επιτρέπει να κυριαρχήσετε στα SERP -αποτελέσματα αναζήτησης ανά σελίδα- και να βελτιώσετε αισθητά τη φήμη σας και την προβολή του brand σας. Ας πούμε ότι κάποιος ακούει για την επιχείρηση σας και είναι περίεργος σχετικά με το ποιοι είστε, τι κάνετε και γενικότερα αν είστε "καλή" επιχείρηση. Αν κάποιος έψαχνε την επωνυμία ή το brand σας τώρα σε μια μηχανή αναζήτησης όπως η Google, τι θα έβγαινε ως αποτέλεσμα; Ας δοκιμάσουμε μια αναζήτηση για το παρών blog, προκύπτουν:



Παρατηρούμε ότι στην οργανική αναζήτηση εντοπίζει τη λέξη-κλειδί(keyword) που χρησιμοποιήσαμε  και επιπλέον μας δείχνει σε πιο χώρο στο διαδίκτυο υπάρχει η μεγαλύτερη προβολή με βάση τη συγκεκριμένη αναζήτηση. Ας δοκιμάσουμε μια πιο στοχευμένη αναζήτηση χρησιμοποιώντας: intandsocmark.blogspot.com , τι προκύπτει;;;



Παρατηρούμε ότι το πρώτο result που μας δίνει, είναι το ίδιο το Blog. Αυτό σημαίνει ότι ο συνδυασμός των συγκεκριμένων λέξεων, intandsocmark / blogspot / com παράγει αντιπροσωπευτική αναζήτηση για την ίδια τη σελίδα. Στο δεύτερο και τρίτο αποτέλεσμα αναρριχώνται δημοσιεύσεις με τη μεγαλύτερη προβολή - reach. Επιπλέον παρατηρούμε ότι το δεύτερο αποτέλεσμα έχει επισημανθεί και με +1 στην πλατφόρμα του Google+ (περί οργανικής αναζήτησης και social media που λέγαμε παραπάνω;). Κάτι τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, με την ίδια αναζήτηση προκύπτει σαν τελευταίο αποτέλεσμα της πρώτης σελίδας: 

Εδώ η μηχανή αναζήτησης, προβάλει σαν αποτέλεσμα το παραπάνω website όπου υπάρχει το συγκεκριμένο άρθρο του Blog μας. 
Συμπεράσματα: Εκμεταλλευτείτε τα κοινωνικά δίκτυα για να μοιράζεστε ποιοτικό περιεχόμενο με άλλους και προσπαθήστε το περιεχόμενο αυτό να ενσωματώνετε και σε τρίτες σελίδες με τη μορφή άρθρων, e-books, case studies, έρευνες κλπ.


3) Το Περιεχόμενο που δημιουργούν οι Χρήστες παίζει Τεράστιο ρόλο

  Σύμφωνα με το e-Marketer, το 65% των χρηστών που έχουν ηλικία μεταξύ 18-24 ετών συμβουλεύονται τις πληροφορίες που βρίσκουν για συγκεκριμένες εταιρίες και brands στα κοινωνικά δίκτυα όταν θέλουν να προβούν σε μια αγορά. Κρατήστε αυτό και προσθέστε, τα 2/3 των καταναλωτών χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης όταν θέλουν να πάρουν μια απόφαση για το πιο προϊόν να αγοράσουν. Συμπεραίνουμε ότι υπάρχει αρκετά μεγάλη πιθανότητα το κομμάτι της αγοράς στο οποίο απευθύνεστε να ανήκει μέσα σε αυτό το κοινό. Τα κοινωνικά δίκτυα είναι ο καλύτερος τρόπος να προβάλλεται την εταιρία σας ή το brand σας μέσα από ποιοτικό περιεχόμενο και σε συνδυασμό με τις μηχανές αναζήτησης να προσεγγίσετε ανθρώπους που πραγματικά ενδιαφέρονται. 


4) Αποκτάτε μεγαλύτερη Επιρροή 

Ωραία, ας υποθέσουμε ότι οι πελάτες σας δεν αποτελούν μέρος των 2/3 των καταναλωτών που νοιάζονται για αυτά που διαβάζουν στα κοινωνικά δίκτυα και στις μηχανές αναζήτησης σχετικά με εσάς, ούτε αποτελούν κομμάτι του 65% του αγοραστικού κοινού που συμβουλεύονται το διαδίκτυο γενικότερα πριν αποφασίσουν για μια αγορά. Υπάρχουν και οι ομάδες ατόμων όπως, οι συνεργάτες σας, διευθυντικά στελέχη, μελλοντικοί εργοδότες, πιθανοί επενδυτές, δημοσιογράφοι, επαγγελματίες του Marketing και της διαφήμισης/προώθησης που χρησιμοποιούν τα social media σε καθημερινή βάση! Αυτοί οι δυνατοί παίκτες περιμένουν όχι μόνο να σας βρουν, αλλά να μάθουν και να επικοινωνήσουν μαζί σας μέσα από τα διάφορα κοινωνικά δίκτυα. Αποκτάτε μεγαλύτερη επιρροή. 
Χρησιμοποιείστε τα social media με εναλλακτικούς τρόπους, δημιουργήστε επικοινωνία με ανθρώπους και εταιρίες που θα σας βοηθήσουν να εξελιχτείτε, μάθετε από αυτούς, επιλεχθείτε για events και εκδηλώσεις του κλάδου σας, βρείτε νέους χορηγούς, κάντε συνεργασίες κλπ. Η συνολική παρουσία σας στα social media θα σας δώσει την επιρροή και την ορατότητα που χρειάζεστε για να αναγνωριστείτε εσείς και η δουλειά σας και θα σας παρουσιαστούν μεγάλες ευκαιρίες, ειδικότερα αν ο ανταγωνιστής δεν δείχνει και τόσο ενεργός στα κοινωνικά δίκτυα. 


5) Οι Πελάτες άλλων εταιριών βρίσκονται στα  Social Media

Μιλώντας για μεγάλες ευκαιρίες... οι πελάτες των άλλων εταιριών είναι ενεργοί στα κοινωνικά δίκτυα! Μήπως κάποιο δικό σας προϊόν ή υπηρεσία συμπίπτει με αυτά που χρησιμοποιούν;;; Μήπως το αγοραστικό κοινό τους στρέφεται σε ένα άλλο κομμάτι της αγοράς που δεν έχετε εντοπίσει ακόμα;;; Σίγουρα θα σας βοηθήσει πολύ να αποκτήσετε πρόσβαση σε τέτοιου είδους πληροφορίες μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και τον τρόπο συμπεριφοράς των χρηστών τους - ταυτόχρονα και πελάτες ή υποψήφιοι πελάτες. Μοιραστείτε το περιεχόμενο τους, χτίστε μια σταθερή σχέση επικοινωνίας με το να συζητάτε μαζί τους, δημιουργήστε υλικό που αναφέρεται σε αυτούς και τους παρακινεί. Αυτές οι ενέργειες θα σας προσφέρουν μεγάλη προβολή σε ένα νέο κοινό που μπορεί να εξελιχθεί σε μελλοντικούς πελάτες, συνεργασίες και μεγαλύτερη απήχηση του ονόματος σας στην αγορά. 
Για παράδειγμα, ας πούμε ότι το κοινό που ενδιαφέρεται για διαδικτυακό και κοινωνικό Marketing δεν είναι ενεργό στα social media (υπόθεση κάνουμε) και κατ'επέκταση το Blog που ασχολείται με αυτή την επιστήμη δεν έχει νόημα να παίξε εκεί μπάλα. Στα κοινωνικά δίκτυα υπάρχουν άπειρες εταιρίες/επιχειρήσεις, newsites, κόμβοι ανταλλαγής πληροφοριών που μάθαμε ότι χρειάζονται υλικό για να ενσωματώσουν στον χώρο τους σχετικά με το Facebook marketing ή τις καμπάνιες διαφήμισης μέσω Twitter κ.α . Αν είμαστε ενεργοί στα social media, μπορούμε να έρθουμε σε επαφή με αυτούς τους επαγγελματίες και να συζητήσουμε κάποια συνεργασία πάνω σε αυτό το κομμάτι. Τι σημαίνει αυτό για εμάς; Το περιεχόμενο μας προβάλλεται σε περισσότερους από έναν ιστότοπους, πολλοί άνθρωποι με διαφορετικό background διαβάζουν αυτά που γράφουμε, κάποιοι από αυτούς σίγουρα θα είναι ενεργοί χρήστες σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο και μπορεί αυτό που μόλις διάβασαν να τους φάνηκε ενδιαφέρον, το μοιράζονται στο προφίλ τους στο Facebook ή στο Twitter ή σε κάποιο άλλο κοινωνικό δίκτυο και αυτόματα εμείς γινόμαστε ορατοί σε ένα εντελώς καινούργιο κοινό. 


6) Τα Κοινωνικά Δίκτυα βοηθούν να επεκταθεί η συνολική σας Απήχηση

Η απήχηση στα social media βασίζεται στο εξής απλό σκεπτικό: όλοι οι fans και οι followers σας έχουν και δικούς τους fans και followers και αυτοί έχουν και δικούς τους fans και followers , you get the point. Συνεπώς, αν ένας follower σας στο Twitter έχει 200 followers και μοιραστεί από το προφίλ του περιεχόμενο, ας πούμε ότι του αρέσει το συγκεκριμένο άρθρο και κάνει re-tweet, αυτομάτως η απήχηση του δικού μας αρχικού Tweet και της δημοσίευσης στο blog έχει αυξηθεί κατά 200 άτομα από τα οποία το πιθανότερο είναι η πλειοψηφία να μην μας γνωρίζει. Οπότε ακόμα και αν αυτός ο ένας χρήστης που επέλεξε να κάνει re-tweet δεν ενδιαφέρεται τόσο για το Marketing απλά του άρεσε η δημοσίευση, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα κάποιος από τους 200 followers του να ενδιαφέρεται. Το αντίστοιχο θα μπορούσε να ισχύει για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. 
Υπάρχει ακόμα ένα μεγάλο πλεονέκτημα όταν κάποιος έχει μεγάλη απήχηση - reach στα κοινωνικά δίκτυα. Θυμηθείτε στην αρχή της δημοσίευσης που γράψαμε πόσο σημαντική είναι η παρουσία σας στα social media για καλύτερα αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης. Ακόμα και αν δεν καταφέρετε να επιτύχετε κάποια πώληση μέσω των κοινωνικών δικτύων, οι fans και followers σας θα συνεχίζουν να μοιράζονται με το δικό τους κοινό το ποιοτικό περιεχόμενο που δημιουργείτε και μοιράζεστε εσείς με αυτούς και αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την αναρρίχηση της ιστοσελίδας σας στην κορυφή των SERP. 


7) Κοστίζει Λιγότερο να αποκτήσετε Πελάτες μέσω των Social Media

Ένας καλός τρόπος για να μετρήσετε την αποτελεσματικότητα του πλάνου Marketing που ακολουθείτε, βασίζεται στο κόστος που απαιτείται προκειμένου τα leads να μετατραπούν σε πελάτες, και πόσο αυτά τα leads και οι πελάτες κοστίζουν στην ίδια την επιχείρηση. 
Ας υποθέσουμε ότι οι επενδύσεις σας σε social media marketing αποφέρουν έναν νέο πελάτη τον μήνα. Αφιερώστε λίγο χρόνο να τσεκάρετε τι ξόδεψε η επιχείρηση ακολουθώντας το συγκεκριμένο πλάνο για να αποκτήσει αυτόν τον νέο πελάτη και τι κοστίζουν τα εναλλακτικά πλάνα marketing ώστε η επιχείρηση να αποκτά πελάτες και από εκεί. Το κόστος απόκτησης πελάτη μέσω μιας τακτικής sms marketing, μπορεί να είναι πολύ υψηλότερο από το αντίστοιχο για τα κοινωνικά δίκτυα, καθώς απαιτεί συγκεκριμένο λογισμικό, πρόσληψη εταιρίας του κλάδου για προώθηση των sms, εξειδικευμένο προσωπικό και αρκετές ώρες δουλειάς ενώ αντίθετα το πλάνο marketing για τα κοινωνικά δίκτυα που εφαρμόζεται δεν απαιτεί κάποιο ακριβό λογισμικό παρά μόνο μερικές ώρες ενασχόλησης την ημέρα. Το sms marketing ή το e-mail marketing μπορεί να δημιουργεί περισσότερους νέους πελάτες για την επιχείρηση σας και σίγουρα πρέπει να αποτελεί βασικό κομμάτι όπως επίσης και το social media marketing πλάνο που ακολουθείτε και εδώ είναι συνήθως που το συγκεκριμένο πλάνο στραβώνει. Οι περισσότεροι κοιτούν τα likes και τα views και τα comments και ξεχνούν ποιος είναι ο τελικός σκοπός του marketing γενικότερα, η απόκτηση καινούργιων πελατών. 


8) Το Social Media Marketing ενισχύει την Αποτελεσματικότητα των άλλων πλάνων Marketing

Ακόμα και εάν δεν βασίζεστε στα κοινωνικά δίκτυα για την απόκτηση νέων πελατών η χρήση τους θα βοηθήσει την επιχείρηση να είναι πιο αποτελεσματική σε άλλες πρωτοβουλίες που αφορούν το Marketing. Τα social media βοηθούν παντού: μηχανές αναζήτησης, SERP, e-mail marketing, blogging, website traffic, ακόμα και σε εκδηλώσεις και events. 
Για παράδειγμα, μπορείτε να προσθέσετε τα γνωστά social sharing buttons (το Like του Facebook, το Tweet του Twitter, το +1 του Google+ κλπ.) στην ιστοσελίδα σας και το blog σας, στο video σας, στις εικόνες σας και έτσι να παρακινείτε τον επισκέπτη να μοιραστεί το συγκεκριμένο περιεχόμενο μέσω του προφίλ του, μεγαλώνοντας έτσι την απήχηση σας - reach. Ή εναλλακτικά θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε τους λογαριασμούς σας στα κοινωνικά δίκτυα για να πληροφορήσετε το κοινό για ένα event που διοργανώνεται ή για κάποιον διαγωνισμό στον οποίο συμμετέχετε, κάποιο party κ.α .


9) Όταν θα είστε έτοιμοι, μπορεί να είναι πολύ Αργά

Ίσως να μην είστε ακόμα έτοιμοι να χρησιμοποιήσετε σωστά τα κοινωνικά δίκτυα, τους τρόπους διαφήμισης, τις καμπάνιες, την ενημέρωση, την δικτύωση και όλα όσα προσφέρουν οι συγκεκριμένες πλατφόρμες. Αλλά το σκεπτικό ότι το αγοραστικό κοινό σας δεν ασχολείται με τα κοινωνικά δίκτυα είναι κοντόφθαλμο ή ότι δεν χρειάζεται να έχετε παρουσία στα social media γιατί πραγματοποιείτε πωλήσεις και η εταιρία είναι επικερδής κλπ. Τσεκάρετε πως την έπαθε η Sarah Palin, πρώην μέλος του αμερικάνικου κογκρέσου και κυβερνήτης της Αλάσκα. Όταν αποφάσισε να ασχοληθεί με τα social media και συγκεκριμένα το Twitter ήταν πολύ αργά! Κάποιος άλλος είχε δημιουργήσει λογαριασμό με το όνομα της για χιουμοριστικούς (μόνο;;;) λόγους. Γι'αυτό είναι καλή ιδέα να μπείτε τώρα στον κόσμο των social media, να κατοχυρώσετε το όνομα της εταιρίας ή το brand σας και να έχετε όση παρουσία χρειάζεται ώστε επιχειρήσεις του κλάδου που θα μπουν μετά από εσάς στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης να τα βρουν σκούρα επειδή εσείς θα έχετε κατοχυρώσει το ανταγωνιστικότερο όνομα ή επειδή οι χρήστες των δικτύων που ταυτόχρονα αποτελούν και καταναλωτές γνωρίζουν και εμπιστεύονται μόνο εσάς μέσα στα social media. 


10) Το Άσχετο με την επιχείρησης σας Κοινό μπορεί να γίνει το Κοινό Στόχος

Οι άνθρωποι αλλάζουν απόψεις, συμπεριφορές και γνώμη πολύ συχνά. Το κοινό στο οποίο απευθύνεστε με την παρουσία σας στα κοινωνικά δίκτυα θα περάσει πολλά στάδια, θα αλλάξει καριέρα, θα αποκτήσει νέα χόμπι, νέα ενδιαφέροντα, θα κάνει καινούργιους φίλους, θα αποκτήσει οικονομική δύναμη, θα αλλάξει πολιτικές πεποιθήσεις, θα παντρευτεί, θα κάνει παιδιά, θα πάρει σύνταξη κλπ, το πιάνετε το νόημα. 
Επίσης και εσείς μπορείτε να αλλάξετε. Η επιχείρηση σας ίσως επεκταθεί στα προϊόντα και στις υπηρεσίες που διαθέτει στην αγορά, ίσως να επενδύσει σε μια ανερχόμενη εναλλακτική αγορά ή ίσως να είστε τόσο ποιοτικοί και ανταγωνιστικοί στη δουλειά σας που να μετατρέπεται τα leads που δημιουργείτε μέσα από τα social media κατευθείαν σε πελάτες και έσοδα. 
Σε κάθε περίπτωση, αν κάποια ή κάποιες από αυτές τις αλλαγές συμβούν δεν θα ήταν σωστό να έχετε ήδη χτίσει ένα κοινό στα κοινωνικά δίκτυα που είστε ενεργοί, από το να ξεκινήσετε από το μηδέν;
Σκεφτείτε, αν η μαγειρική σόδα είχε ανακαλυφθεί το 2012 οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με τρόφιμα θα ήταν τυχερές άμα τους ακολουθούσαν καμιά πενηνταριά φουρνάρηδες. Όπως επίσης ο άνθρωπος μέσω της επιστήμης, ανακάλυψε ότι η μαγειρική σόδα έχει και άλλες εφαρμογές - για επιστημονικά πειράματα, προσωπική υγιεινή, καθαριότητα και άλλα πολλά! Σκεφτείτε το κάπως έτσι το όλο trend με τα κοινωνικά δίκτυα. 

Βρήκατε το συγκεκριμένο άρθρο ενδιαφέρον; Παρακαλώ αφήστε feedback! Μοιραστεί το και με άλλους φίλους η γνωστούς, επαγγελματίες και μη που μπορεί να το βρουν χρήσιμο! Μην ξεχάσετε να συμπληρώσετε το e-mail σας στο τέλος της σελίδας για να ενημερώνεστε αυτόματα για νέες αναρτήσεις και θέματα γύρω από το διαδικτυακό και κοινωνικό marketing.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου